tisdag 23 februari 2010

Snö, isvalkar, Panseer och fika hos Christina


Nu är jag så trött på snön. Vår gata blev plogad av en som inte kunde köra plogbil. Han körde och plogade vår gata upp och ner två gånger. Till vilken nytta undrar vi som bor här. Det hade varit bättre om han låtit bli. Gatan har nu blivit betydligt smalare, för snön fick han inte ens upp på trottoarerna. Tjocka breda isvalkar på båda vägbanorna på den nu betydligt smalare gatan, gör det är vårare för två bilar att mötas.

En som också tröttnat på att skotta snö är en man som jag nu sett två gånger gå med lövsugen och blåsa iväg snön. Javisst, alla sätt är bra, bara det fungerar.

Jag var på "Bär och grönt" i utkanten av Höganäs idag för att köpa ägg. Redan nu fanns där gott om vårblommor. Bland Pärlyacint, Påsklilja och Primula fanns även Panseer. Är inte det tidigt? Jag köpte en till min väninna, hon som har opererat sin höft. Hon uppskattade verkligen den lilla vårblomman. Vi fikade och pratade bort nästan två timmar.

Hörde precis på nyheterna att vi kan förvänta oss någon eller några plussgrader till helgen. Skönt, då kanske en del av isvalkarna smälter bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter