fredag 29 augusti 2014

Hahnenkamm, ilskna kor o hemma igen på Friskis & Svettis

Nu har vi kommit hem från Österrike. Där nere såg vi på TV´n  att flera kor hade blivit ilskna, gått till anfall och stångat flera människor. En kvinna stångades och trampades till döds.


Uppe på Hanhenkamm har man stängslat med elektiska trådar så att korna inte kommer för nära  folk som vandrar där. På ett ställe utan stängsel kom en nyfiken kossa fram och snusade på mig. När jag hade pratat lite med henne och kliat henne mellan hornen gick hon vidare.


Den här utsikten har man från startfållan uppe på Hanhenkamm. Härifrån slänger man sig ner, närmast ligger mousefalle (musfällan). Jag har klättrat här uppifrån och ner en gång, det var riktigt kämpigt.

Första morgonen hemma (i går) ställde jag mig på vågen. För närvarande råder det ett spänt förhållande mellan mig och mina jeans.
På eftermiddagen cyklade jag till Friskis & Svettis i Höganäs och löste ett guldkort (årskort) och i eftermiddags körde jag mitt första 1,5 timmars pass på gymmet sedan mer än ett år tillbaka. Irriterande (men fullt förståeligt) att man inte kan ta vid där man slutade. Men vänta bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter