torsdag 21 augusti 2014

Blomsterparad i Kirchberg

Konserten med Don Kosakerna i går varade i två timmar. Vilka fantastiska röster de har! De framförde flera kända sånger. Med reservation för felstavningar, bland andra "Volga Volga", när de sjöng "Kalinka" fick de publiken med sig. En sång som satte igång tårkanalerna var "Jag har hört om en stad ovan molnen". Jag var inte ensam om den reaktionen. Den kvällen var det många välförtjänta applåder i kyrkan.

I dag snörade vi på oss kängorna och vandrade runt Hintersteinersee. Den ligger på 900 möh. Bitvis var vi ca 300 meter över den. Terrängen där uppe i skogen var brant och stenig. Vi tog oss runt på två timmar. Vi blev riktigt varma trots att vi bara hade pikétröjor på oss. Jannes var blöt när vi kom fram till bilen, så den åkte av. Han hade han en annan i bilen. Sjön är privat och ville jag bada i den kostade det fyra euro. Vattnet var 16 grader varmt/kallt. Jag hade lust till ett dopp, men avstod.


Det var blomsterparad i Kirchberg förra fredagen. Alla stommarna, gjorda av trä och ståltråd, är klädda med blommor. Vagnarna (ca 50 st) finns kvar. Olika företag, banker, affärer och hotell har bidragit med varsin blomsterkärra.  Slottet Neuschwanstein som ligger i Bayern Tyskland är gjord i skalenlig modell. Otroligt detaljrik överallt.


 Handväskan står här i Westendorf.


Nu har jag inte tid att skriva mer. Här i byn är det marknad. I de många stånden säljer man hantverk och mat från trakten. Man har satt upp långbord och säljer bland annat halva grillade kycklingar och korvar med bröd eller potatissallad samt lämpliga drycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter