onsdag 20 augusti 2014

Don Kosakerna i Westendorft kyrka

Nu är vi här igen i härliga Österrike. Jag har sovit som en stock i natt.


I går kväll åt jag en stekt forell med mandel. Åh så gott! Det blev bara benen kvar.
I dag vägrade dimman lätta över alperna så vi körde in till Kitzbyhl (nästgårds) och vandrade runt där i nästan tre timmar. Det var solglasögon på emellanåt och t-tröjeväder för maken, jag hade en bomullströja med lång ärm. Många andra hade kommit på samma ide som vi så det var trångt med bilar som letade p-plats, men vi lyckades få en mitt i centrum.
I kväll ska vi gå i kyrkan här i Westendorf och lyssna på "Don Kosakerna" från Ryssland. Jag lyckades få biljetter. Konserten börjar halv nio, så vi hinner först gå ut och äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter