fredag 29 juni 2012

Realisation på Väla

Så fel de kan bli. Jag körde in till Helsingborg idag eftersom jag hade ett ärende till en affär som inte finns i Höganäs. När det var gjort körde jag vidare till Väla köpcenter. Varenda affär (tror jag) hade realisation. I en butik av det elegantare (dyrare) slaget, hittade jag ett plagg som vid första anblicken såg ut som en topp. Så fel jag hade. Det visade sig vara en kjol gjord av små runda vita utstansade skinnbitar sydda på en vit tygstomme. Kjolen var bredare än den var lång. Jag tänkte i mitt stilla sinne, hur gör man om man råkar spilla på den? Rödvin eller blåbär till exempel. Där fans många andra, väldigt udda plagg, nedsatta med mellan 50-70% rabatt. Ja, hur skulle de annars bli av med dessa, i mina ögon, omöjliga plagg? Som dessutom inte går att tvätta. Engångskläder kanske? Fast inte med de prislapparna. I kväll åt vi panerade torskfileer (fångade av maken). Till aftonens middag hade jag gjort en grön sallad och bland annat skivat upp Vikentomater i rött, gult och grönt. Maken som inte tänkte sig för, tog en gul tomatklyfta i tron att det var en citron och försökte pressa den över fisken. Funkande såklart inte. I kväll är är det inget sevärt på TV´n. Just nu hör jag maken väldigt tydligt, han har som vanligt somnat i soffan framför TV´n, det hörs tydligt på hans ljudliga snarkninger. Så var ännu en vanlig fredagskväll till ända, likadan som de flesta andra fredagskvällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter