lördag 16 juni 2012

TTA Elitserien i racing

Maken jobbar på Volvo (ett år till). I morse körde han till Halmstad där han plockades upp av en buss med Volvoanställda. De åkte till Göteborg för att titta på Göteborg City Race, TTA elitserien i racing. Drygt 1.500 Volvoanställda fick sätta på sig likadana skjortor och hänga ett VIP-kort om halsen. Med detta på sig blev de insläppta i de två speciella VIP-tälten. Där blev de serverade en massa god mat. Det blev en mycket lyckad dag. Solen strålade ner på läktarna från en klarblå himmel (kolla ansiktsfärgen). I depån hamnade maken, på armlängds avstånd, mitt emot prins Carl-Philip. På hans bil står det Bernadotte. Ack (suck) om jag ändå hade varit med. Då hade jag självklart tillltalat honom, halat upp kameran och frågat om det var ok att jag tog ett kort, gärna med oss två tillsammans. Men maken har inte så mycket go i sig. Vad gjorde jag idag då? Vädret var ju soligt och varmt men med mörka hotfulla moln runt omkring. Jag hade tänkt cykla till Vikentomater och till Larsviken där det var lite festligt idag, men tog bilen för säkerhets skull. Det blev mycket provsmakning på båda ställena. Lammkorv, rökt lamm, bröd, ost, chips, honung och lakrits. Jag köpte bara tomater. När jag körde därifrån var jag mätt. Jag hade min väska med badgrejorna i bagaget, så jag körde direkt till simhallen. Det kom en så häftig regnskur att jag blev sittande i bilen på parkeringen medan det värsta drog över. På två timmar han jag med hela registret, simma 1.000 meter, sitta i bubbelpoolen och i bastun. De stängde klockan fyra, men jag han precis bli klar. Maken kom hem klockan sju helt euroforisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter