måndag 18 juni 2012

Bilen levererad med ett visst vemod

Här står vår före detta bil. Den var vår i tio år så när som på en månad. Maken har verkligen vårdat den väl, så den bär sina år och mil med grandessa. I morse väcktes jag halv fem men vaknade inte till ordentligt förrän jag stod i duschen. Strax före halv sex tog vi min bil och körde till Ljungby där maken jobbar. Tog en kopp kaffe på stående fot innan jag körde hem och åt frukost. Marianne, som den nya bilägaren heter, (en jättetrevlig kvinna) kom klockan tio, skjutsad hit av sin gode vän Gert (han var lika trevlig). Det var också han som letade upp bilen till henne, bra gjort. Vi körde in till en bank i Höganäs där Marianne och jag gjorde upp affären. Det var med visst vemod som jag lämnade över bilnycklarna till henne. Måtte hon få glädje av vår bil de nästa kommande tio åren. Det var varmt, som mest 23,9 grader och soligt så jag tog cykeln till "Friskis". Jobbade några timmar och cyklade sedan till "min" bank. Löste in postväxeln jag fick i förmiddags och cyklade därefter hem i ösregn och åskmuller. Tror nog att John Blund kommer tidigt i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter