torsdag 14 juni 2012

Kici

Den här veckan har jag jobbat i både receptionen på "Friskis" och som ledsagare. Jag har även hunnit med en cykeltur till Mölle. Vilken dag! Soligt och nästan vindstilla. Där tittade jag på en fotoutställning i annexet till stationshuset. På hemvägen (man cyklar på banvallen utmed havet) hörde jag västergöken hoa högt och ihållande. Jag tog det som ett gott omen. Det var också där på banvallen som jag tog fotot på den ensamma vallmon. I går eftermiddags var jag och simmade. Jag och en annan dam i min ålder var ensamma i bassängen. Vi simmade båda 1.000 meter, sedan gick vi upp och satte oss i bubbelpoolen och därefter bastade vi. Jag somnade framför TV´n strax efter klockan åtta och vaknade fem i nio. Ack ja, åldern tar ut sin rätt. I dag har jag hälsat på en kär "gammal" väninna. Hon ligger på Lasarettet i Lund. I måndags fick hon två nya hjärtklaffar - och allt gick bra. Tack gode Gud. På parkeringsbiljetten står det att jag körde in klockan 12.59 och ut 17.36. (!) Vi pratade och pratade så tiden bara flög iväg. Hennes man Holger och deras son Joakim tittade också upp. Det var trevligt att träffa dem också. Speciellt Joakim som jag inte sett sedan han var en liten, liten kille. Nu kallar sängen. Det blir nog inte mycket läsande, nöjer mig med att bläddra i en damtidning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter