tisdag 5 juni 2012

Ola-Conny på Ullared

Maken hade semester idag. Han var uppe klockan fem i morse och tittade på vädret. Det blåste smådjävlar och regnade. Inte så kul om man ska ut och fiska, så han hävde sig i bingen igen. Vid frukosten undrade han vad vi skulle göra idag. Förstod att han var lite rastlös. Vad skulle han göra? Det gick ju inte att klippa gräset eller göra något annat utomhusarbete. Vi skulle ju kunna köra till Engelssons i Falkenberg föreslog jag. Det är en outletaffär för jakt- och fritidskläder. Vi har aldrig varit där och maken behöver nya schorts så det kunde vara värt ett besök. Själv skulle jag inte ha några problem med att fördriva dagen. Jag kunde jobbat som ledsagare, eller följt med mina 65+ väninnor på en konstutställning. Men jag tillbringar gärna dagen med maken. Han nappade genast på förslaget. Det regnade till och från när vi körde norröver. Tyvärr hittade han inte några schorts. Jag hittade en ny rymlig midjeväska för åttionio kronor. Nu kan jag pensionera en av de andra två som jag har. Därifrån var det bara tre mil till Ullared, så vi körde dit. Vi har varit där två gånger tidigare. Första gången var för ca tjugo år sedan nästa gång var tio år senare. De gångerna var där så mycket folk så vi körde därifrån utan att handla. I dag kunde vi både ta oss in i affären och därinne fram utan några större besvär. Jag köpte tvättmedel, Salubrin, tvål och till diskmaskinen både disktabletter, salt och sköljglans. Köpte jag inget onödigt då? Jo ett läppstift för tjugo kronor. Fast vadå onödigt? Jag kanske klär i det. Men vi köpte inte en enda lase, vare sig till mig eller maken. På väg mot kassorna rundade vi ett hörn - och plötsligt stod jag öga mot öga med Ola-Conny! Killen är väldigt trevlig. Vi stod och småpratade, han talade om att de, det vill säga Morgan och han eventuellt skulle göra en ny resa till USA som skulle sändas i TV. Maken tog ett foto av oss. På väg till bilen gick vi, inte förbi, utan in i en affär som sålde "allt" för sportfiske. Maken behöver en ny fiskeoverall. Där fanns en ABU i storlek XXXL. Tyvärr var den för liten över axlarna, då hade han ändå inte fleecetröjan på sig. Nåja, han gick inte tomhänt därifrån. Det blev ett fiskedrag för insjöfiske i Bolmen. Hemma finns en stor fiskelåda i tre våningar full med bly, det vill säga fiskedrag. Nu är den ännu tyngre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter