fredag 22 juni 2012

Svartbygge på hög nivå

A ja men, sicket väder. Regnet står som spön i backen, och däremellan regnar det lite mindre. Förra midsommarafton var det likadant. I går däremot var det kanonfint väder från morgon till kväll. Jag cyklade till Vikentomater, och till Larsviken där jag köpte potatis. Vägen dit cyklade jag längs med sjön och genom sädesfält på hemvägen. Det var nästan vindstilla och tryckande varmt. Både tshirten och chortsen blev fuktiga. Min son och svärdotter tittade in vid halvsextiden efter att ha tagit en promenad ner till hamnen. Då satt jag i trädgården med fötterna i ett fotbad. Maken kom strax före dem, körande i bil som han lånat på firman (där han jobbar). Det är en demonstrationsbil 2013. En splitter ny Volvo XC 90, oceanblå med grå skinnklädsel och den största dieselmotorn. Den har nu gått femton mil. Wow vilket åk! Men så kostar den också 550.000 kr. Vi har fått ett svartbyggare på vårt hus. Det är koltrastar som byggt bo under takåsen. Vi brukar hålla rent från sådana byggen, de skräpar ju ner en hel del. Men de här hade kommit så långt med sitt bygge så vi hade inte hjärta att riva det. Där kanske redan finns ägg. Vi fira midsommar hos Lena och Lars i Åstorp. Lenas far Nisse och Ingela och Bengt-Åke kommer också dit. Det blir säkert trevligt, hoppas att ni som läser detta också får en trevlig midsommar. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter