torsdag 12 mars 2009

Vart tog våren vägen?



När jag körde till frissan i morse för att klippa mig sken solen och vimpeln på grannens flaggstång hängde slak. Men sen slog vintern till igen. Nåja det brukar alltid bli något bakslag i vädret innan våren kommer på riktigt.

På eftermiddagen blåste det en snål nordvästan och sen kom snön. Snöfallet tilltog, och att ta en promenad i isig vind och snö som blåser fram på tvären lockade verkligen inte.

Körde istället till Friskis & Svettis. Jag trivs jättebra på gymmet. På både rullbandet och i roddmaskinen får man verkligen igång svettningen. Sen kan jag gå runt på de andra maskinerna i min egen takt. Vi är många som gillar den formen av motion. När man har stretchat efteråt känner man sig rätt så nöjd.

Förutom träningen så finns där alltid någon man kan prata med. Det är ganska självklart att man hälsar på varandra och byter några ord när man ses regelbundet. Idag kom Janos fram och ville snacka en stund. Jag gick ut och hämtade min kamera, som jag numera nästan alltid bär med mig. Det kan vara bra att ha ett lämpligt kort till min blogg.

Tog några kort på Janos som är en snäll och timid kille. Han undervisar på FMCK (frivilliga motorcykelkåren) och lär ungdomar att köra EU-moppe och motorcykel. Även han behöver vara i god fysisk form.

Många tror att man tränar och håller igång för att bli yngre! Fel, fel, fel. Vi som tränar gör det för att kunna bli äldre. Med lagom träning kan man kanske slippa (eller fördröja) en del ålderskrämpor, och utan dem mår man bra. Märkvärdigare än så är det inte.

Idag har föresten Victoria namnsdag, så grattis kronprinsessan, och alla andra med detta vackra namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter