söndag 24 november 2013

Råå julskyltningssöndag

Maken gick ner till "gubbadagis" (kabyssen på hamnplanen) i förmiddags. Själv tog jag en timmes promenad med mina stavar i det soliga men jobbigt blåsiga vädret.

Vi har inte varit på någon julmarknad i dag. (!)  Men vi körde till Råå som alltid har jul-skyltnings-söndag en vecka före alla andra. För en gångs skull var det fint väder. Det brukar regna. Nåja, det var soligt men endast två plussgrader och en vas nordan.
Oj, oj, oj, så mycket folk där var, men vi lyckades hitta en parkeringsplats nära centrum.


De här två hårmodellerna (jättetrevliga tjejer) satt en liten stund utanför frisörsalongen "vår vrå, salong o butik". Modellen till höger hade påfågelfjädrar som ögonfransar på härifrån sett det vänstra ögat. Mycket raffinerat. Det var ju bara två plussgrader och nordlig vind så de satt inte ute så länge.


De här två killarna representerade "Rååbadarna". Bredvid sig hade de varsin kall bier (brrr).

I kväll har vi ätit varsin stor entrecote, som maken grillade perfekt (på vår spisgrill).
Måste tala om för charkuteristen  som skar upp dem åt mig att de var riktigt möra och fina.
Nu ska jag ta mig en kopp te och fixa en kopp kaffe till Janne.

Syftnigsfel:
På radion i förmiddags hörde jag att "det är betydligt fler män som är chefer än kvinnor". (?)
Det reportern (förmodligen) menade var är att det är betydligt fler män än kvinnor som är chefer.

"Den största upptäckten genom tiderna är att en människa kan förändra sin framtid bara genom att förändra sin attityd."
Oprah Winfrey, tv-stjärna (född 1954).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter