onsdag 27 november 2013

M.A.T. City Gross och Väla

I dag körde jag in till Väla. Tyckte det var lämpligt att göra mina ärenden när det ändå inte var något promenadväder. Det har småregnat och blåst i stort sett hela dagen..


Överallt var det julpyntat och alla affärer hade mer eller mindre läckra och fina julskyltningar. Allt för att locka till sig köpsugna kunder.


Jag föll dock inte för frestelserna. köpte bara det jag skulle, nämligen en Jabushe original gift box.


Normalpriset för den är 718 kronor. Nu kunde man köpa den till extrapris för 499 kronor. Jag hade dessutom en rabattkupong i en affär på 25 % så jag betalade bara 374 kronor. Sammanlagt blev den här kartongen alltså 344 kronor billigare. Inte illa. De här produkterna passar jag alltid på att handla när de har specialerbjudande.


Det här vackra dockparet är en reklam för Champagnesafari på The Tivoli. Jag såg dem  för några år sedan. De var bra då och de har fått jättebra receptioner nu, så jag tror att jag ska försöka se den här föreställningen också.

Innan jag körde hem tog jag en liten omväg till M.A.T. City Gross som hade grand opening idag. Mycket folk, många extrapriser och jippon.


Bland annat herr tomat och två andra grönsaksentusiaster. Jag köpte en fullkornsbulle och Vikentomater. Tomaterna kostade bara 69.90 kronor/kilot. Det fanns gott om vakter i affären. Ja, det behövdes nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter