torsdag 2 september 2010

Redovisning av semester fortsätter + röntgen av min höft


Vi fick gäster igår så jag blev inte färdig med att skriva.

Maken hade varit ute och fiskat. Han kom hem med sill, 34 st. Dessutom tre stora torskar.

Fileérna vägde 3.2 kg. Till midag gjorde jar varsitt foliepaket som vi lade på grillen Bottnade med smör, därefter torskfillé färsk tomat, purjolök och kryddor, och smör på toppen. De var klara samtidigt som den kokta potatisen. Till detta en sallad på isbergssallad, råriven morot, lättkorkt riven rödbeta som jag lagt i dressing och rödlök. Gott? Oh ja!

Sillen röktes och delades ut idag till tacksamma goda vänner.

Under tiden som vi bodde i Eugusheim (i Frankrike) körde vi en dag in till Colmar som är en storstad. Där har man cyklande poliser. Förutom cykelhjälm (naturligtvis) och batong (så klart) var de klädda i cykelbyxor, t-tröja och en gul tygväst som det stod polis på. Ja, det är absolut det bästa sättet och smidigaste sättet att snabbt ta sig fram i den täta trafiken.

I dag körde jag in till Ellenbogen i Malmö för att röntga min höft. De har drop-in-röntgen och jag behövde inte vänta många minuter innan det var min tur. Skulle jag röntgas på lasarettet i Helsingobrg eller Ängelholm så hade jag få vänta i ca 4 månader.
På hemvägen hälsade jag på min väninna Eva i Bjärre. Hon har tyvärr drabbats av grå starr och väntar på operation. Ja, ja vi är inne i reparationsåldern.

Fortsättningen på semesterminnen från Österrike kommer i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter