tisdag 3 februari 2015

Lyckad fisketur

I dag har det snöat (ett lätt snöfall) i stort sett hela dagen. Det var 4 minusgrader och bara lite vind.


Gynnsamt  väder för fiske. Maken var ute på sjön i 4 timmar och kom hem med 13 torskar. Den minsta vägde 1,5 kg och den största 4 kg, som också var den största fisken på båten idag. Den ska kokas och serveras med skånsk senapssås, gröna ärtor och kokt potatis. Robban och Anna får komma och hjälpa oss äta den. Av de andra torskarna blev det 4,4 kg filé.

Själv tog jag en promenad. Funderade på om jag skulle ta cykelhjälm och benskydd på mig. Det var nämligen snorhalt under snön. Men nä, hur skulle de se ut? Det fick bli toppluva och dunjackans huva ovanpå. Jag klarade mig utan att sätta någon rova. Men det kändes i musklerna efteråt, jag spänner mig när det är så halt.

I morgon ska vi köra till Göteborg och gå på den årliga båtmässan på Svenska Mässan. Den öppnar inte förrän kl 12.00 men då hänger vi på låset, sen tar det hela dagen att gå runt och titta på båtar, tillbehör, kläder och inte minst fiskeredskap. Nej det ska inte köpas någon båt, den lilla vi har räcker så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter