lördag 24 januari 2015

Ryggskott

I går jobbade jag som ledsagare. Kvinnan som jag hjälper var ute och cyklade på sin trehjuling och jag gick eller småsprang bredvid. Ibland agerade jag hjälpmotor och sköt på bakifrån eller från sidan. Det var lite konrnsnö i luften men nästan vindstilla.


Vi höll oss varma och var ute i 1,5 timma. På vår väg såg vi de här utslagna videkvistarna.
På kvällen gick jag en runda nerom havet i Lerberget. Det var en underbar solnedgång. Den har varit lika vacker de senaste dagarna.


Idag har det har snöat mer eller mindre hela dagen. Jag har inte varit utanför dörrarna. Känns som om jag har fått ryggskott. Har masserat mig med Hot and Cold där det gör ont. Håller mig varm och i stillhet. I kväll ligger det ett snötäcke överallt så ljusslingorna som ligger över buskarna lyser som små stjärnor genom snön. Mycket vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter