onsdag 18 februari 2015

Hjärtegod knöl och lågvatten



I dag har jag hämtat en hjärtegod knöl. Nej det är inte maken jag menar utan den här potatisen av sorten Amadine. Jag hittade den i potatislåren i dag när jag köpte potatis hos en bonde på en gård strax utanför Höganäs.

Ända sedan i fredags har jag haft ont i ryggen och varit näst intill orörlig. Att bara ta sig upp ur sängen var ett äventyr. För att inte tala om att få på sig trosor, jeans, sockar och bots. Det var verkligen tålamodskrävande. I dag känns det lite bättre.

I går uppträdde jag med "Senilteatern" och "Cabaret Livslinjen" i Perstorp. Det var i Centralskolans jättefina aula och med en uppskattande publik. Vi fick dessutom både blommor och fika efteråt vilket vi verkligen uppskattade.

I morgon ska vi spela på Folkets Hus i Svedala. vi kör dit med två bilar. Jag kör med min och hämtar upp tre tjejer och deras rekvisita.


Hela veckan har det varit ostliga vindar. Normalt går vattnet upp till de stora stenarna i fronten men som synes kunde man gå om inte halvvägs till Danmark så i alla fall en bra bit ut. I dag har vinden vänt och vattnet har börjat komma tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter