fredag 6 februari 2015

Underbar morgon

Det var en underbar morgon. Som vanligt var jag tidigt uppe och väckte tuppen. Himlen skiftade i rosa och violett. I natt var det sex minus. Senare på morgonen steg tempen och det föll stora snöflingor. Det blev farligt halt ute så jag tog det säkra före det osäkra och körde in till "Friskis" på eftermiddagen för att motionera. Jag cyklade fem kilometer, rodde två kilometer och gick på löpbandet två kilometer, sedan kände jag mig rätt så nöjd.


På hemvägen stannade jag till och tog fotot på den här förhoppningsfulle fiskaren som förmodligen hoppades på att få en havsöring. Den blev lovlig den förste januari.
Just nu tittar jag "På spåret" där visar man ett reportage från Cuba och hotel Habana Libre i centrala Havanna. På det hotellet bodde vi för ett år sedan. Otroligt fint. Skulle gärna åka dit igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter