tisdag 9 december 2014

Senilteatern och standup på The Tivoli i Helsingborg

Nu har familjen, grannar och andra vänner hört av sig och undrar lite försiktigt hur det är med mig. Jag har nämligen inte skrivit här på länge. Jo tack, jag mår bara bra. Men Herre Gud tiden rinner ju iväg när man är pensionär.

Mitt första staplande standup framförande gjorde jag på Svalövs kulturhus den 25 november. Dagen efter hade jag förmånen att få beträda historisk mark och göra mitt första "gigg" på The Tivoli i Helsingborg. Yes! Inför en fullsatt lokal med superande gäster, även baren var fullsatt, inte en ledig stol, klev jag efter en fantastisk presentation där jag presenterades som en bonus, upp på scenen. Mitt korta framträdande belönades med många skratt och en lång varm applåd. Wow! Det där gav mersmak. Ja, ja vi får väl se. Hur som helst så filmades mitt framträdande med min iphone, så det finns bevis på en lyckad premiärkväll.


I går kväll hade vi bad- och bouledamer i Gamla Lerberget en liten julfest i Hoddan/Ruffen på hamnen. Vi började med vinglögg och pepparkakor. Därefter landgång och på det kaffe och likör som Berit bjöd på. Oj vad vi skrattade när vi spelade tärning om julklapparna. Det skulle inte förvåna mig om det hördes över hela hamnplanen (minst). Till slut fick alla ta var sin julklapp.


I kväll har vi i Senilteatern uppträtt på restaurang Impius i Helsingborg för drygt 60 personer. Det var som vanligt uppskattat.


Denna veckas Hemmets Veckotidning har det här fotot längst bak i tidningen som en blänkare för numret som kommer ut nästa vecka. Ska bli intressant att se och läsa det reportaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter