torsdag 12 april 2012

Påsk och konstrundan



Hejsan! Det var ett tag sen sist.
Påsken passerade ganska lugnt. Det var ju tradigt väder så utomhusaktiviteterna inskränkte sig till att jag på Konstrundan gick från bilen och in och ut till bland annat Krapperups konsthall, konstgallerier och konstnärerna jag besökte i deras hem. Det var i både Mölle, Höganäs, Lerberget, Viken och Helsingborg. Långfredagen körde jag själv men Påskdagen fick jag, under visst hot, maken med mig, trots att han hellre skulle gjort en runda på Bauhaus.

Visst fanns det fanns mycket fint, roligt och originellt att titta på. Men också en hel del som jag verkligen inte begrep och inte kunde uppskatta. Till exempel en liten fyrkantig tavla stor som ett litet karottunderlägg, den var enfärgad gul och så jämn i ytan som om den var rollad. Den kostade ett par tusen. Varför köper man en sådan? En del teckningar och målningar såg ut som de var gjorda av barn i förskoleåldern. Den största konsten kan nog vara att få sina alster sålda.

På fotot överst ligger ett vanligt hönsägg och ett ankägg.
Där under syns den välbyggde katten Torsten, även kallad Totte. En mammig (mattig) kille som pratar högt, speciellt när Lars vill sova. Men han kan också sitter fint på Lenas kommando när hon ger honom kattgodis.
Vi var hemma hos dem på lunch annandag Påsk.

I dag har det varit underbart väder. Soligt och nästan nio plussgrader. Jag har både cyklat till affären och tagit en promenad in till Höganäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter