tisdag 24 april 2012

Och var i helvete har du hållit hus? Du har ju för faan inte skrivit på länge! Det är inte annat än ren vanskötsel av dina läsare! Så kraftfullt uttryckte sig en mycket god vän och läsare av min blogg. Ja,jag kan bara hålla med. Det är flera andra som undrat. Kära vänner, förlåt. Jag har helt enkelt känt mig totalt tömd på energi, inte vissen, men riktigt, riktigt hängig. Orkade bara inte med att vara social. Död, sjukdom och andra problem som drabbat vänner (och indirekt mig), samt egna problem, har inte inspirerat mig att skriva. Ja, ja men det hade du väl kunnat skita i, som någon sa? Nä, det kunde jag inte, och det ville jag inte heller. Vet ni vad jag gjorde i fredags? Jo jag lyfte ut två stora, tunga och otympliga krukor, från huset och ut i trädgården. På kvällen hade jag jätteont i ryggen, kunde inte bocka mig ner. Ryggskott? Att jag aldrig lär mig?! Har fortfarande svårt att ta på mig både trosor, jeans, strumpor och skor. Varje morgon och kväll masserar jag in liniment (Hot and Cool)på rumpan och i tyggslutet. Det känns bättre, åtminstone intalar jag mig det. I dag har jag gjort mitt årliga besök på allergimottagningen på Lunds lasarett. Gjorde en lungfunktionstest. Det visade sig att den var bättre än tidigare år. Fantastiskt! Måste bero på de (nästan) dagliga stavgångspromenaderna tur och retur G:a Lerberget - Höganäs. Fick recept på allergimedcin, det vill säga allergitabletter, ögon- och näsdroppar. Det var i grevens tid, en hel del grönt har redan slagit ut, vi ska bara inte snacka om Forsythian, den kan jag inte ha inomhus. Björken utanför mitt sovrumsfönster är på gång. Så från och med nu kan man räkna med att jag går omkring och ser förkyld och rödgråten ut. Näsan droppar och ögonen kliar. Men som sagt, det är pollenallergi. Jag hann även med att hälsa på Ewa, en gammal god väninna i Bjärred. Vi gick en runda nere vid havet och sedan bjöd hon på fika. En gång för många år sedan var vi grannar där på Bjerehov. Det är fortfarande ett jättefint område. Nu värderas hennes lägenhet till ca 1,5 mille. Inte illa med tanke på vad jag fick, men ok det var ju 20 år sedan jag flyttade därifrån. Ner till "långa bryggan" i Bjärred cyklar man på några minuter. När jag bodde där var bryggan 500 meter lång. Nu har den växt ytterligare en bit närmare Danmark och längst ut finns en restaurang. Måste besöka den i sommar. I kväll kl 20.00 ska jag titta på Min sanning: Pehr G Gyllenhammar, på Svt2. Är lite nyfiken på vad han har att säga om framgångar, förluster och familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter