måndag 2 augusti 2010

Vart tog bilen vägen? Volvo blev kinesisk den 2 augusti

För det mesta kör jag min Renault Clio och maken kör vår Volvo Cross Contry.

För några veckor sedan gjorde vi tvärtom. Jag körde Volvon en vecka. En dag körde jag in till Väla, jag behövde köpa nya sandaler. Jag hittade ett par Ecco som kostade 899 kr, men som nu var nu nedsatt till 699 kr. Dem tog jag. När jag kom ut till parkeringen igen kunde jag inte hitta bilen. Jag gick upp och ner längs rader av parkerade bilar innan jag förvånat upptäckte vår Volvo. Visst ja! Det var ju den jag körde den här veckan. Jag hade som vanligt tittat efter min Clio.

I förra veckan körde jag till Lidel för att köpa vatten på flaska. Jag kånkade ut med sex stycken sexpack. På avstånd tog jag upp bilnyckeln och tryckte på billåset för att låsa upp bilen.

Inget hände. När jag kom fram till bilen försökte jag få upp bakluckan, men misslyckades. Då råkade jag kasta ett öga på registreringsskylten. Det var inte min bil - men en likadan. Samma modell och samma färg. Min stod lite längre bort. Jag tittade mig runt omkring, men tror inte att någon märkte fadäsen.
Som många av er vet, så är det inte första gången som jag slarvar bort bilar.
Men men, de kommer alltid tillrätta så småningom.

I dag den 2 augusti 2010 har Volvo personvagnar blivit kinesisk. Geely är nu de nya ägarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter