torsdag 26 augusti 2010

Hemma igen efter semestern

Nu är vi hemma igen, efter att ha varit på resande fot i nästan tre veckor. Visst är det kul att resa ut men det är minst lika skönt att komma hem igen, som väl är.

Lördagen den 7 augusti ringde klockan 04.30. Klockan 05.50 tog vi färjan från Helsingborg till Helsingör och klockan 08.40 färjan från Rödby till Puttgarden.
På autobahn 3 mil norr om Hanover hamnade vi i ett stau (kö) 45 km långt. Vi lade oss i filen längst till höger för långsamtgående fordon, den gick av någon anledning fortast. På grund av kön tog det ca 1,5 timma längre tid än planerat. Klockan 17.00 checkade vi in på hotell Eydt i Kirsheim vid Kasselbackarna.

Det var himmelskt att kliva in i duschen, fast duschkrämen kändes inte som vanligt. Den löddrade inte, vilket inte var så konstigt. Det var hårinpackning.

Klockan 20.00 åt vi middag. Maken tog semesterns första schntzel och jag den första av flera stekta foreller. Sedan tog vi en promenad och tittade in i ett litet kapell innan vi gick upp på rummet och satte på TV´n (nej, nej, nej, inget annat blev påsatt) och störtade i varsin säng. Maken somnade nästan innan han kommit i horisontalläge. Inte så konstigt, vi hade ju gått upp tidigt och det hade varit en ansträngande dag. Jag stängde TV´n och tog på mig öronproppar.

Semesterrapporteringen fortsätter i morgon, bara jag kommer in på min blogg. Det har nämligen inte fungerat nu på några dagar.
I går var vi på Fredriksdal och tittade på "Gröna Hissen" med bland annat Eva Rydberg. Det blev som väntat många klada skratt.

Vi är ett glatt gäng som i många år har träffats för att först inta en picknick i det gröna i parken innan vi går in i "salongen". I år var det Lena och Lars som stor för förtäringen. Som vanligt när Lena bjuder, så är det både gott och rikligt tilltaget.