torsdag 16 oktober 2014

Soppteater i Helsingborg och träning på F&S i Höganäs


I måndags fick jag mitt knä röntgat och pratade med en läkare. Allt var bra nu kunde jag få börja med sjukgymnastik. På bara sex veckor hade mina muskler i vänsterbenet blivit mindre. Det syntes tydligt på mitt lår. Jag fick en remiss som skulle lämnas till en sjukgymnast.
Jag körde direkt till Friskis & Svettis, som även rymmer "Fysiokliniken".  Där jobbar tre erfarna och mycket duktiga sjukgymnaster, bland annat Malin. Just då hade hon ingen patient så jag frågade henne om en tid och till all lycka hade hon precis fått ett återbud och var ledig en halvtimma framöver. Hon undersökte mig och gav mig några rörelser och talade om vad jag inte borde göra.   Det var bara bencurlen. Eftersom jag är van vid att träna på gymmet så tyckte hon att jag kunde träna själv. Hon finns ju i rummet bredvid så behöver jag fråga om något är det bara att kliva på. Vi har en uppföljning om några veckor.
I tisdags tränade jag för första gången. Det var härligt att träffa kompisarna där igen. Du milde så fort man tappar i kondis, men det ska det bli ändring på. En av tjejerna i receptionen undrade om jag inte ville börja jobba där igen, men de tolv åren jag var i receptionen räcker. Vill inte binda mig till ett schema.


Senast solen lyste var i tisdags. Då såg det ut så här på campingen i Gamla Lerberget. Grant!
I dag har jag jobbat som ledsagare. Vi var på soppteater i Stadsteaterns foajé. Där pratade jag med tre välkända ansikten från F&S. Bland annat Ulf som jobbar administrativt med kultur på teatern. Han visade sig även vara en duktig skådespelare. Kompisarna (skådespelarkollegor) Inga och Karin från "Senilteatern" var också där. Föreställningen som vi tittade på var en förvecklingskomedi som lockade fram många skratt.

När jag hade lämnat av kvinnan jag är ledsagare åt körde jag till biblioteket i Viken. Lämnade några CD-böcker och lånade nya. Frågade också om det fanns någon biljett kvar till kvällens stand-up-komiker i Tivolihuset. Det fans en som var återlämnad! Det räckte, den tog jag.

Nu ska jag panera och steka torskfilé som vi ska äta innan jag kör in till Höganäs vid sjutiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter