måndag 15 september 2014

Boule och fika i solsken

I förmiddags fick jag ett lockande SMS av Ulla-Britt. Fika i hamnen kvart över två och därefter Boule. Jag kunde inte motstå dessa locktoner så jag drog åt remmarna på benskenorna som jag har på mitt vänsterben och plockade fram kloten.
Maken fick som vanligt agera färdtjänst.
Berit bjöd på nybakad äpplekaka och vaniljvisp. Birgitta E hade kaffe med sig och Birgitta H överraskade oss med att plocka fram en plunta med Bailys och fem små glas. Vi satt i lä i solen bakom ruffen med bara armar och två av oss med bara ben. Det var varmt och mysigt.

Därefter blev det spel och då blev vi ännu varmare. Vi var fem som spelade så tog det lite tid. Berit vann och jag kom näst sist. Vi har väldigt roligt när vi spelar och det blev många skratt. Strax före fem var vi klara.
Maken kom och hämtade mej. Innan vi körde hem tittade Janne till båten sedan stod vi nere i hamnen och en god stund och pratade med Ronny.


Den här maffiga svampen växer i en liten dunge inte så långt ifrån sjön. Jag placerade mina stora solglasögon på svampen för att man ska få en uppfattning om storleken på den. Den är både omfångsrik och tjock så hade den varit ätlig, det kanske den är åtminstone en gång, så är där mycket mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter