tisdag 4 februari 2014

Frissan i Viken

I dag har jag haft full gärning hela dagen. Det började klockan nio i morse då hade jag tid för en klippning. Jag testade en ny frissa i Viken och blev jättenöjd.


Hemma igen strax efter tio, skulle maken precis börja med sin frukost. Jag satte jag igång med att skära ner 2,7 kg vitkål och tillreda 1,5 kg blandfärs. Av detta gjorde jag en riktigt stor kålpudding. När jag tagit ut den från ugnen, fördelade jag den i tre folieformar. Två av dem frös jag in och den tredje hämtade Robert. Det som var kvar i den stora braspannan var två rejält stora portioner som vi åt till middag i kväll tillsammans med kokt potatis, smörslungade kokta morötter, Karl Johansvampsås (Knorr), lingonsylt och gurka. Det var riktigt gott.
Här låg tvätt sedan några dager tillbaka som skulle manglas och strykas. Nu är det gjort. Jag har också hunnit med att tvätta två maskiner fintvätt och en maskin kulörtvätt. Den tvätten har jag tänkt stryka i morgon.
Maken fick välja om han ville dammsuga hela huset i dag eller i morgon. Han gjorde det i dag, så slapp han ligga och tänka på det i natt, sa han.
Före middagen tog vi en promenad på 1,5 timme. In till Höganäs och vände. Det var en alldeles underbar himmel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter