onsdag 12 februari 2014

Garderobsrensning och ljuvliga Krokusar

Nu har jag haft uppehåll på min blogg igen. Har det inte hänt nånting? Jodå, massor. Jag har bara inte haft lust att skriva. Det har jag nu.
Tänk, i förrgår var det strålande solsken hela dagen och nästan vindstilla. Livsandarna vaknade. Maken och jag gick en långpromenad nere vid havet på nästan 2,5 timme. Det som göms i snö kommer upp i tö. Bland annat den här biten av skrovet på det som en gång varit en båt. Den har legat där i flera år och lär väl inte plockas bort i brådrasket.


På eftermiddagen cyklade jag in till Höganäs när jag skulle handla. Ah, de var underbart att kunna cykla igen utan att vara rädd för att halka på isfläckar. Jag blir på så himla gott humör när solen skiner.

I går regnade det mest hela dagen, men det gjorde inte så mycket. Jag hade skrivit en lång lista med småsaker som skulle inhandlas och allt fanns praktiskt nog på Väla. Det är faktiskt jobbigt att trava upp och ner där i gångarna.
Håller man på ett tag så kan det bli en ganska rejäl motionsrunda. Åtminstone kändes det så.


I dag fick jag den här ljuvliga gruppen med krokusar fint dekorerad med en fjäder. Jag fick den av min pyssliga väninna Christina som bor nere vid hamnen. Hon behövde hjälp med att avboka en tid samt boka en ny. Eftersom hon just då satt nere i Spanien (och njöt av värmen i två månader), så fixade jag det åt henne. Som tack fick jag den här lilla gruppen, en underbar föraning om vår.

Maken och jag har rensat i hans garderob idag. Vi fyllde en stor IKEA kasse med shorts, chinos och andra snygga byxor, samt skjortor och tröjor som han har växt ur. Det var fina kläder, bland annat GANT, Chevalier, Fjällräven och flera andra bra märken. En del såg knappt ut att ha används. Men, men, man kan ju inte samla bara för att han kanske skulle kunna gå i dem igen. Nej, den kassen ska jag köra och lämna till Café RIA. Där delar man ut kläder till de som behöver det.
I kväll ska jag titta på "Jills veranda, Nashville" klockan nio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter