torsdag 13 februari 2014

Mammografi och datahjälp på biblan

I förmiddags var jag på mammografi. Hela väntrummet var fullt med damer. Jag fick vänta tjugo minuter över inbokad tid. Jag hittade en Svensk Damtidning som jag satt och bläddrade i, den var inte helt färsk, utan närmare bestämt från december 2010.
Jag har en liten byst, så hon som utförde mammografin fick dra i bröstet för att lägga det i maskinen, sedan pressades det nästan platt i maskinen. Usch, det är obehagligt och gör faktiskt lite ont. Som väl är så går det fort.
I eftermiddags hade jag stämt träff med Thomas, en ung kille som jobbar på biblioteket i Höganäs. Han är fena på datorer och hjälpte mig att lägga in fem CD-böcker i min dator. Därefter förde han över dem till min I-Phone och slutligen tog han bort dem från dator igen, så att de inte skulle ligga och ta en massa onödig plats. Detta hade jag garanterat aldrig klarat själv.
I-Phonen har jag alltid med mig och nu kan jag enkelt lyssna på en bok när jag har tid och lust. Så himla bra!
I dagens HD, Min mening på sidan C9, har jag ett inlägg (igen). Jag skrev under med "Sigge Volvo XC 70- ägare, Lerberget".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter