onsdag 24 juni 2015

Grå starr operation och snart möte med Birgit

I måndags klockan åtta opererades mitt högra öga för grå starr. Det gick bra och tog endast tio minuter. Pupillen har varit svart och stor som en gammal vinylskiva. Idag har den återgått till normal storlek. Nu ser jag bättre utan glasögon när jag kör bil. Färgerna är klarare och intensivare. Otroligt!


Det här fantastiska konstverket av en skoltjej som pillar på sin iphone, står med ansiktet mot Aleris ögonklinik i Ängelholm.

I dag har jag pratat med Birgit, en gammal god vän som bor i Malmö. Det är en klok kvinna som jag har träffat ca två gånger om året de senaste trettio åren. En del kallar henne för sierska men själv kallar hon sig för vägledare. Hur som helst, hon är helt fantastisk och har vänner i både slott och koja. Många kändisar har tagit sig till Malmö mer än en gång, enbart för att få träffa henne. Den som vill, når Birgit på telefonnummer 040-18 87 53. Lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter