torsdag 3 september 2015

Lyckat fiskarfänge och stand-upp-comedy i Lund


Innan maken åkte ut på fisketuren idag sa jag åt honom att ta hem lite sill. Det gjorde han, drygt sextio stycken. det blev även fem torskar, två makrillar och en gråsej.
Jag längtar efter stekt sill, potatismos med persilja, mjukstekt lök och lingon. Mmmm så gott!
De flesta sillarna ska dock rökas.
Först ska de ligga i saltlake tre timmar, därefter tre timmars torkning i röken (där är de nu) och till slut tre timmars rökning. Klockan två i natt är de färdiga.

I kväll har "Senilteatern" spelat "Cabaret Livslinjen" i Åstorp.
I morgon är jag med i ytterligare en delfinal på Grand i Lund. Det är nordens största stand-up-Comedy-festival som just nu pågår i Lund. Jag tävlar på Grand i Lund i morgon klockan 14.00. Den som får mest applåder vinner. Jag har tyvärr inga supportrar i Lund, så ni som kan och vill är mer än välkomna dit. Snälla KOM och applådera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter