söndag 30 augusti 2015

I och på sundet

Visst blev det bad igår. Jag tog på mej baddräkten och gick ner vid tvåtiden. Solen sken ju. Men oj vilken hög sjö det gick. Eftersom jag var själv därute vågade jag inte släppa taget om trappräcket. När jag stod på botten gick vattnet nästan upp till halsen och vågorna sköljde över mej.
Senare på eftermiddagen hade det mojnat något, så strax före fem hoppade vi i båten och drog vi en repa på sundet. Men det gällde verkligen att hålla i sig i båten (flytväst är självklart) för det gick som sagt var hög sjö. Vi blev rätt så blöta och har man anlag för sjösjuka ska man inte ge sig ut i så gropig sjö.


Här sitter maken och jag i Hornbeaks hamn.
Idag har det varit lugnt så jag kunde simma utmed piren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter