måndag 2 mars 2015

Födelsedag, 71 år!

För precis ett år sedan firade jag min 70-årsdag på Cuba. Före frukost fick jag, och alla andra som ville, ett glas (eller flera) mimosa. Det vill säga hälften champagne och hälften apelsinjuice.
Det fick jag inte i morse.
Men en halv grapefrukt, havregrynsgröt med färska blåbär och en kanna te är inte fy skam heller.
Eftersom det var min dag idag, så bestämde jag (som vanligt) menyn. Vi började med sparris. Eftersom vi inte hade parmesan hemma så hyvlade vi Gryuere över. Det var verkligen en höjdare.
Maken var nere på piren och drog upp en havsöring. Den ugnstekte jag med smör och en skvätt vitt vin. Det blev gott och en riktigt god sky. Till detta kokt potatis, gröna ärtor och en flaska Grand Cru Eichberger Reisling 2012. Underbart gott. Vi avslutade med en stark kopp Zoegas Skånerost, ett glas Calvados och mörka chokladpraliner.


Min son och svärdotter uppvaktade med en läcker ost och ett generöst presentkort till ännu mer god ost. Härligt!  Det har regnat mer eller  mindre hela dagen, men förutom det så har jag haft en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter