tisdag 16 februari 2010

Tvillingapelsin, förkyld igen och Sissela en favorit


Hela helgen har det killat i halsen, och i går morse vaknade jag med en väldigt beslöjad röst. Undvek att träffa mina kompisar både igår och idag, det är ju onödigt att smitta ner dem. Halsen är röd och svullen. Ingen snuva än så länge. Det har varit bra promenadväder, sol emellanåt och näst intill vindstilla, så jag har tagit mina rundor både i går och i dag. Frisk luft i lungorna kan inte vara fel. Det har inte gått så fort, men jag behöver ju inte skynda mig.

Nu är det apelsintid, de är både stora och härligt söta och saftiga. Jag äter en varje dag. Fast i dag blev det två på ett bräde. Det var nämligen en tvillingapelsin.
Hade bokat ett pass cirkelfys på "Friskis" i morgon, men får tyvärr avstå. Man ska inte träna med en infektion i kroppen. Som det känns nu så tänker jobba några timmar i receptionen i morgon. Rösten är bättre och jag har fortfarande ingen snuva. Annars är det ju inte så bra att stå där om man snorar och ser glåmig och risig ut.
I kväll ska jag titta på ett av mina favortisprogram "Sissela och dödssynderna".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter