måndag 17 juni 2013

Tjejträff i Strövelstorp

I går hade Ann-Marie bjudit in några av sina väninnor på lunch i sitt mysiga uterum i Strövelstorp. Det är spridning på oss tjejer. Ingela kom från Ekeby, Lena från Åstorp, Meta bor nu mest i residenset i Malmö men då och då i hennes och makens hus i Kvidinge, och så då jag som kommer från Gamla Lerberget. När vi kom blev vi blev bjudna på ett glas mousserande vin, sedan blev det en jättegod rostbiff (som Carl-Olof hade tillagat) och potatissallad med bland annat ruccolasallad, vårlök och små coctailtomater, rostad lök och remouladsås. Mycket gott. Ingela och jag var chaufförer så vi missade tyvärr det goda vinet, men vi var glada ändå. Efteråt blev det kaffe och hembakad jordgubbstårta med stora fina bär, också den onödigt god. Leende blev ännu bredare när jag drog en av Senilteaterns höjdarnummer. Den om damerna på apoteket, där den ena behöver hjälp för sin inkontinens. Jag hade även lite hjälpmedel med mig att demonstrera för detta ändamål. Undrar hur många kunder som jag nu har fixat till apoteket? Normalt brukar gubbsen också vara med, men ibland kan det vara skönt att slippa dem. Det är onekligen en klar fördel att få prata utan att ideligen bli avbruten och överröstad mitt i en mening. En mig närstående man brukar lägga sig i, avbryta och rätta mig (trots att har fel, fel fel) för han vet ju precis hur det är. Ahh! Blir man trött - eller? Nåja, jag är ju inte den enda damen i det här sällskapet som har drabbas av detta - har jag hört. I dag har jag utnyttjat mitt sommarkort för första gången. Jag åkte in till Helsingborg, tur och retur Knutpunkten kostar normalt 76 kronor. På bussen hem träffade jag en kompis från "Friskis" och hennes man som också hade löst varsitt sommarkort. Jag ska anteckna varje gång jag åker på kortet och se om jag kommer upp i de 595 kr som koret kostade. A ja, de ska jag nock kunna fixa. Den sista meningen var på skånska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter